Kundtjänst
Vanliga frågor
Vi på Watt Heating vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. När du handlar hos oss har du 14 dagars ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Efter att du har anmält din retur till oss via info@wattheating.se, handleder vi ärendet. Observera att du aldrig ska returnera en vara utan att kontakta oss först.
Undantag från ångerrättenÅngerrätten gäller enbart lagervaror. Då beställningsvaror, specialtillverkat eller speciallackerat sätts i produktion och bekräftas kan dessa ej ångras eller returneras. I särskilda fall kan retur mot returavdrag accepteras. Detta informeras du som kund innan eventuell orderbekräftelse.
I Sverige erbjuder vi Svea Finans (”Svea”) som betalningssätt. Svea i sin tur erbjuder flera olika alternativ för dig som kund att genomföra din betalning. Svea presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Svea utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Svea påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. När du har identifierats uppvisar Svea vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.
Inom Sverige använder vi oss normalt av Schenker som fraktare. Leveranssätt beroende på försändelsens storlek. I förekommande fall kör andra fraktbolag alternativt Watt med egen budbil.
Schenker ombudSkickas direkt till ditt närmaste ombud. Avisering kommer då skickas ut av ombudet.
Skrymmande varorVaror som är skrymmande och inte kan hämtas ut hos ett ombud kommer skickas med Schenker Hem och levereras direkt till din hemadress. Transportören kommer kontakta dig för att bestämma tid för leverans.
Uthämtning hos ombudOm du hämtar hos ett ombud så behöver du en giltig legitimation, samt det nummer som du fått i din E-post- eller SMS-avisering. Bud visar bådas legitimation. Paketet ligger hos ombudet eller i butiken i 14 dagar innan det returneras till vårt lager. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för frakt och hantering om paketet ej hämtas ut som för närvarande ligger på 200 SEK.
Garantin för våra produkter gäller enligt konsumentköplagen. Om du åberopar garantin ska du kontakta oss. Vid vattenläckage är dessutom viktigt att du dokumenterar och kontaktar ditt försäkringsbolag. Watt är försäkrade mot dessa skador förutsatt att installationen är fackmannamässigt utförd. Vi följer de regler som omfattas av svensk lag.
Se länk: Köpvillkor
Ring oss gärna på 0413-664 60
Eller om du hellre skickar ett mail:
Det går även bra att skriva till oss i chatten, vi svarar alltid så fort vi kan!
Är du företagskund kan du kontakta oss här