Köpevillkor – Privatkunder
Kontaktinformation
Huvudkontor, Lager- & returadress
Watt Heating AB
Transportvägen 7
241 38 Eslöv
Sverige
Företagsinformation
Watt Heating AB
info@wattheating.se
+46 (0) 413-664 60
Org.nr 556780-7358
Momsreg.nr SE556780735801
Leveransvillkor
Fraktkostnad
Alla produkter i webbutiken inkluderar frakt inom Sverige. Vi tar ut en expeditionsavgift på 75 SEK per order oavsett hur många varor du köper.
Leveranstid
Våra produkter har varierande leveranstid. Lagerlagda produkter (gröna) levereras normalt inom några dagar. Andra produkter levereras efter datum som ni erhåller på orderbekräftelsen. Under jul/nyår och sommaren kan leveranstiden bli något längre än det som är angivet.
Fraktbolag
Inom Sverige använder vi oss normalt av Schenker som fraktare. Leveranssätt beroende på försändelsens storlek. I förekommande fall kör andra fraktbolag alternativt Watt med egen budbil.
Schenker ombud
Skickas direkt till ditt närmaste ombud. Avisering kommer då skickas ut av ombudet.
Skrymmande varor
Varor som är skrymmande och inte kan hämtas ut hos ett ombud kommer skickas med Schenker Hem och levereras direkt till din hemadress. Transportören kommer kontakta dig för att bestämma tid för leverans.
Uthämtning hos ombud
Om du hämtar hos ett ombud så behöver du en giltig legitimation, samt det nummer som du fått i din E-post- eller SMS-avisering. Bud visar bådas legitimation. Paketet ligger hos ombudet eller i butiken i 14 dagar innan det returneras till vårt lager. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för frakt och hantering om paketet ej hämtas ut som för närvarande ligger på 200 SEK.
Fraktskador
Om du ser att emballaget är sönder ber du postombudet eller transportören att anteckna detta på din kvittens, sedan tar du kort på skadorna, både på ytteremballaget och på den skadade produkten. Därefter kontaktar du oss enklast genom reklamation@wattheating.se eller 0413-664 60. Viktigt att detta görs inom 2 dagar. Vi ersätter den fraktskadade produkten och skickar ny.
Betalning
I Sverige erbjuder vi Svea finans som betalningssätt. Svea i sin tur erbjuder flera olika alternativ för dig som kund att genomföra din betalning. Svea presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Svea utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Svea påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. När du har identifierats uppvisar Svea vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.
Faktura
Vi erbjuder genom Svea möjligheten att betala inom 14 dagar efter ditt köp. I vissa fall kan betalningsfristen vara ännu längre, men då mot en extra avgift. Din faktura aktiveras och skickas till dig via den mejladress som du uppgav vid köptillfället. Fakturan skickas samtidigt som din beställning skickas från vårt centrallager.
När du väljer att betala med faktura gör Svea en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller E-post. För fullständiga villkor för fakturabetalning, vänligen klicka på länken ”Villkor” i kassan efter du valt faktura som betalningsmetod.
Delbetalning
Du kan välja att dela upp din betalning på flera betalningstillfällen mot en fast månadsavgift samt en räntekostnad. Vänligen besök Svea för detaljerade villkor för detta.
Direktbetalning
Med Svea kan du genomföra en betalning från ditt bankkonto. Svea använder då Trustly. Svea eller Trustly delar aldrig dina bankuppgifter med någon förutom din bank. Betalning med autogiro erbjuds kunder efter en godkänd kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning inhämtas. Normalt dras pengarna från ditt konto två bankdagar efter att vi hanterat din beställning, vanligtvis när varorna skickas av oss. Du kan läsa mer om när pengarna dras från ditt bankkonto och vad som gäller för din betalning i Trustly villkor för autogiro.
Bankkort
I Sveas betalfunktion kan du även välja att betala direkt med något av följande bankkort: VISA, Mastercard..
Garantier
Garantin för våra produkter gäller enligt konsumentköplagen. Om du åberopar garantin ska du kontakta oss. Vid vattenläckage är dessutom viktigt att du dokumenterar och kontaktar ditt försäkringsbolag. Watt är försäkrade mot dessa skador förutsatt att installationen är fackmannamässigt utförd. Vi följer de regler som omfattas av svensk lag.
Reklamation
Alla reklamationer, skadade eller felaktiga varor, ska anmälas till oss snarast efter mottagen leverans, särskilt viktigt är det vid misstanke om fraktskada (se fraktskador under leveransvillkor). Ta bilder på skadan som du kan skicka till oss tillsammans med din reklamation innehållande ordernummer och dina kontaktuppgifter. Du gör detta enklast via reklamation@wattheating.se. Vid en godkänd reklamation står vi som leverantör för ny produkt samt frakt.
Ångerrätt & Retur
Vi på Watt Heating vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. När du handlar hos oss har du 14 dagars ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Efter att du har anmält din retur till oss via info@wattheating.se, handleder vi ärendet. Observera att du aldrig ska returnera en vara utan att kontakta oss först.
Watt Heating står EJ för returfrakt.
Undantag från ångerrätten
Ångerrätten gäller enbart lagervaror. Då beställningsvaror, specialtillverkat eller speciallackerat sätts i produktion och bekräftas kan dessa ej ångras eller returneras. I särskilda fall kan retur mot returavdrag accepteras. Detta informeras du som kund innan eventuell orderbekräftelse.
Återbetalning
Återbetalning och kreditering av din vara görs inom senast 30 dagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalningen sker via/med samma betalmetod som valdes vid din beställning.
Tvist
Klagomål eller synpunkter avseende våra tjänster eller produkter bör meddelas till vår kundtjänst info@wattheating.se. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Kontaktuppgifter:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se
Vi värnar om din integritet. Vi vill därför informera dig om hur vi behandlar de personuppgifter som du lämnar till oss samt vilka rättigheter du har. Detta behandlas särskilt i vår policy för personuppgiftshantering.
Cookies
När du besöker Watt Heatings webbutik sparas så kallade “session cookies” på din dator. Dessa används bland annat för att hålla reda på vilka varor du lagt i varukorgen. Om du inte har cookies aktiverat i din webbläsare kommer du inte kunna genomföra ett köp. Dessa cookies försvinner från din dator när du stänger ner din webbläsare. Om du har inaktiverat cookies kommer du dock fortfarande kunna besöka vår webbplats.
Force Majeure
Watt Heating AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Tack för att du handlar hos oss på Watt Heating!